دستگاه میکسر صنعتی یا مخلوط کن صنعتی را میتوان به عنوان هر قطعه ای از تجهیزات پردازش فله ای تعریف کرد که برای ترکیب مواد ناهمگن برای تشکیل محصول نهایی همگن طراحی شده دستگاه میکسر صنعتی با دقت بالا و به طور بسیار ریز و جزئی، مجصولات و مواد مورد نظر شما را مخلوط می کند.

میکسر صنعتی چیست؟

می توان گفت ماشین آلاتی هستند که مواد ها را با هم ترکیب می‌کنند، امولسیون می‌کنند، همگن می‌کنند و یا به‌طور دیگری مواد را به یک ماده می‌آمیزند. میکسر های صنعتی تقریباً هر نوع جامد یا مایعی را که برای تشکیل محصول نهایی لازم است، کاملاً ترکیب می‌کنند. به طور خلاصه این نوع دستگاه میکس دستگاهی برای هم زدن مواد غذایی و میکس مواد شیمیایی مختلف با یکدیگر می باشند.

انواع دستگاه میکسر صنعتی

مخلوط کن و میکسر صنعتی انواع مختلفی دارد و محصولات مختلف به تکنیک های اختلاط متفاوتی نیاز دارند. بسته به مواد عمده ای که باید میکس و مخلوط شوند، اختلاط صنعتی ممکن است در طیف وسیعی از دماهای مختلف پردازش و فشارهای عملیاتی انجام شود.تجهیزات میکسر صنعتی یا مخلوط کن صنعتی، با تیغه‌ها و موتورهایی طراحی می‌شوند که به‌طور خاص برای انجام مکانیزم‌های هندلینگ خاص طراحی شده‌اند. میکسر صنعتی مواد شیمیایی و مواد غذایی از پر کاربرد ترین انواع دستگاه های همزن صنعتی یا دستگاه میکس هستند.نمونه‌های متداول روش‌های مختلف پردازش شامل مخلوط کردن پودرهای خشک توسط میکسر پودر ، مخلوط کردن خمیرهای با ویسکوزیته بالا، همگن کردن، امولسیون کردن، تجمع یا کاهش اندازه ذرات است.

برخی از رایج ترین انواع دستگاه میکسر یا مخلوط کن صنعتی برای پردازش پودر عبارتند از:

ریبون میکسر بلندر

همزن همگن با محفظه مخروطی یا استوانه ای و تیغه های مخلوط کن مارپیچ تیز در امتداد شفت. چند مدل از انواع دستگاه میکسر ریبون بلندر یا میکسر پودر معروف:

  • دستگاه بلندر ادویه جات،
  • دستگاه میکسر پودر لباسشویی و پودر شستشو،
  • دستگاه میکسر پودر آبمیوه و ژله،
  • بلندر خوراک دام و طیور،
  • دستگاه میکسر صنعتی قهوه،
  • میکسر خانگی و کارگاه،
  • دستگاه میکسر یا مخلوط کن آرد و خمیر،
  • بلندر ماسه، سیمان، گچ و… 

 

میکسر تویین شفت (دو شفت)

 میکسر صنعتی همگن کننده با محفظه های اختلاط استوانه ای دوتایی و بازوهای همزن که بهترين نوع ميكسر صنعتی بتن می باشد.

میکسرعمودی

 یک میکسر مواد غذایی همگن کننده یا آسیاب مخلوط کن، که با یک ابزار مخلوط کن مارپیچی که یک جریان رو به بالا از کالاهای مخلوط نشده در حاشیه و یک جریان رو به پایین از کالاهای مخلوط در اطراف شفت ایجاد می کند.

میکسر هموژنایزر تحت خلاء

تجهیزات مخلوط کن صنعتی که خلاء مهر و موم شده ای را ایجاد می کند که در آن مواد تحت شرایط فشار مختلف مخلوط می شوند. ممکن است برای انجام عملیات خشک کردن خلاء صنعتی گرم شود.

راکتور اختلاط یا میکسر راکتور

یک دستگاه میکسر صنعتی با یک محفظه تحت فشار که در آن مواد واکنش پذیر شیمیایی برای اختلاط، واکنش و یا پوشش معرفی می شوند.

میکسر استاتور روتور

همچنین به عنوان یک دستگاه میکسر صنعتی با برش بالا شناخته می شود. یک میکسر همگن با تیغه های همزن عمودی بلند و چرخان که از بالا پایین می آیند. برای صنایع دارویی و بهداشتی جهت همگن سازی قوی انواع محلول ها.

میکسر صنعتی درام بلندر

ک مخلوط کن صنعتی کوچک با یک تیغه همزن مارپیچ و یک محفظه اختلاط چرخان.

میکسر پین

یک آگلومراتور رشدی که در آن مواد در اطراف محیط یک محفظه افقی غلت می‌خورند و باعث دانه‌بندی آن‌ها می‌شوند. پین میکسر های صنعتی برای مخلوط مواد خیلی ریز مثل پودر کاربرد زیادی دارند.

میکسر پارویی

این میکسر خود دارای دو نوع است که بر حسب تعداد محور های چرخشی شامل: 1. محوره (تک شافت) که کوچک است 2. دو محوره (دو شافت) که بزرگ تر می باشد.

میکسر ساکن

همه متریال های این نوع میکسر صنعتی به صورت ساکن هستند که 2 پره نازک و نواری در میکسر ساکن کار گذاشته شده است. از جمله مزایای این میکسر صنعتی تمیز کردن و نگهداری راحت می باشد.

میکسر دسته ای

این میکسر صنعتی برای مخلوط کردن مواد با برنامه ریزی زمانی در میکس های مختلف به کار گرفته می شود. در این روش میکسر مقداری از مواد را مخلوط می کند و در مرحله ی بعدی با مواد بعدی تعویض و یا دسته می کند.

میکسر درام

این میکسر صنعتی برای صنایع مختلفی مثل میکسر بتن، موزائیک، ملات خانه سازی، کفپوش و جدول، میکس انواع رنگ صنعتی و میکس مواد غذایی به کار گرفته می شود. قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه برای مخلوط کردن مواد جامد و مایع کاربرد دارند.

میکسر صنعتی معمولا در خطوط تولیدی که نیاز به ترکیب – همگن سازی – شکست مواد دارند استفاده می شود. این دستگاه مجهز به یک مخزن و تیغه هی بلندر یا پارویی و درام می باشند که برای مخلوط کردن به کار می رود.