شرکت ها و تولید کنندگان بسیاری هستند که انواع مختلف میکسرها و راکتورها را تولید می کند. میکسر دوجداره استیل از محصولاتی است که کاربردهای ویژه ای دارد. میکسرها به طور کلی چه در نوع مخزن دار و چه در نوع بدون مخزن، با بیان عددی در اول عبارت «جداره» معرفی می شود. از انواع گوناگون میکسرها می توان به میکسرهای تک جداره، دو جداره و سه جداره در نوع استیل اشاره کرد. تولید و استفاده از هر کدام از انواع ذکر شده، بسته به کارایی مورد انتظار، دارای ویژگی ها، ابعاد و سایر خصوصیات است.

میکسر دوجداره استیل چیست؟

 باید در وهله اول بگوییم که میکسرها، از جمله ابزار آلاتی هستند که در فرآیند اختلاط به کمک می آیند. منظور از فرآیند اختلاط، ترکیب کردن یا مخلوط کردن مواد اولیه است که برای ساختن یک محصول نهایی نیاز به همگن سازی دارند.

در واقع میکسر دو جداره استیل و سایر میکسرها با جداره های متفاوت، برای همگن سازی مواد اولیه یک فرآیند به منظور تولید یک محصول کاربرد دارند. به شکل استاندارد، میکسرها با حجم هایی از 20 لیتر الی 10 هزار لیتر و یا با ابعاد سفارشی، قابل ساخت و تولید هستند.

عملکرد دستگاه میکسر پودر دو جداره

ابتدا پودر را درون مخزن ریخته و این را در نظر داشته باشید که به منظور میکس پودر، ترتیب و اندازه مواد مهم نبوده و حتی می توان به صورت همزمان تمامی موارد را اضافه نمود. بعد از آن تنظیم دمای روغن درون جداره را با استفاده از ترموستات درون تابلو برق انجام داده و استارت دستگاه را بزنید. حال با هدایت پره های داخلی پودر را به سمت کناره ها و برخلاف مرکز، پره های بیرونی باعث شده پودر به طرف مرکز حرکت نماید. با این کار میکس پودر به طور منظم و یکنواخت انجام شده و دمای مخزن نیز جذب پودر خواهد شد. حال پس از اتمام میکس با باز کردن دریچه خروجی و در همان حالت روشن، اقدام به تخلیه دستگاه نمایید.

میکسر مواد پودری

مواد پودری قابل استفاده در دستگاه ریبون بلندر می تواند طیف گسترده ای از صنایع خوراکی نظیر پودر کیک ، پودر میوه ، آرد ، شکر ، نمک و انواع ادویه جات باشد. یا مواد شیمیایی نظیر بی کربنات سدیم ، پودر های شوینده و سایر مواد از این دست را شامل شود. پودرها در صنایع پزشکی نیز وجود دارند که در آن دقت میکس اهمیت بسیاری خواهد داشت.

میکسر مواد گرانولی

مواد گرانولی شکل هایی از پلیمر هستند که در پتروشیمی به صورت دانه های کوچک برای انواع کاربرد ها تولید می شوند. برای تولید و ساخت مواد جدید در صنایع مختلف ، این مواد شیمیایی با ترکیب سایر گرانول ها و یا پودرها مخلوط شده و با ذوب شدن به ماده مقصود می رسند. بهترین دستگاهی که می تواند میکسینگ گرانول ها را با درصد یکنواختی بالا ترکیب نماید دستگاه میکسر پودر خواهد بود.

پره ریبون بلندر | Ribbon Blade

دستگاه ریبون بلندر یا همان دستگاه میکسر پودر مجهز به پره ای خاص به نام Ribbon Blade است که شامل دو دسته پره با شعاع بزرگ و کوچک است که به روی شافتی متصل شده اند.

این پره ها از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند که به راحتی شستشو شوند. ابعاد و اندازه پره ها دارای محاسبات خاصی است تا بهترین عملکرد را داشته باشد و با توجه به اندازه مخزن طراحی می شوند تا تمام بخش های مخزن پودر را تحت پوشش قرار دهد.از دیگر ویژگی های پره ها مقاومت آن نسبت به خوردگی است، چرا که بسیاری از پودرها و اسانس های ترکیب شده خاصیت اسیدی دارند.