ميكسر صنعتی افقی

  • نوار نقاله صنعتی
  • خط تولید پودر شوينده
  • دستگاه پرکن بسته بندی
  • ماشين صنعت سليمی اذر

سرند صنعتی و عمرانی

سرند چیست؟

سرند نوعی غربال سیمی است که برای بیختن خاک و شن به کار میرود در اصل سرند یعنی خاکبیز ، غربال ، غربیل و این مخالف الک کردن است . دستگاه سرند دستگاه غربالی است که بدان جو و امثال آن (غربال سیمی درشت چشمه برای بیختن خاک و غله) و این نوعی از غربیل است که چشمه های آن گشاد بوده و بیشتر با وی خاک بیزند. از این دستگاه برای خطوط مختلف تولیدی استفاده میگردد.

سرند ها تجهیزاتی هستند که جهت دانه بندی و تفکیک مواد معدنی و صنعتی از 350 میکرون تا 350 میلی متر به کار رفته و در یک یا چند طبقه تولید میگردد و طبقات بر روی یکدیگر نصب میگردد و چشمه های آن از بالا به پایین کوچیک می شود.وزن مشخصی از ماده مورد نظر بر روی طبقه فوقانی سرند ریخته میشود و مجموعه سرند ها بر روی دستگاه مخصوص سرند گردان قرار میگیرند که با مکانیزم مناسبی سرند را ( لرزشی ، نوسانی ، نوسانی-لرزشی ) به حرکت در می آورد

از سرند ها برای جدا سازی تمامی مواد زائد و ضایعات ناخواسته و همچنین نا خالصی های موجود در مواد اولیه استفاده میگردد.این دستگاه در واقع عملیات الک مربوط به تسویه مواد اولیه جداسازی مواد در ساز های مختلف انجام میدهد . در ابعاد ،انواع و حجم های مختلف با تناژ خروجی متنوع در شرکت سلیمی آذر قابل تولید میباشد

کاربرد انواع سرند صنعتی

سرند های صنعتی را از جنس فولاد مستحکم میسازند این نوع دارای توری هایی با طول و عرض های متفاوت هستند که هر کدام کاربرد های گوناگونی دارند.

_ ارتعاشی یا ویبره ای

سرند ارتعاشی یا ویبره ای دارای ساختمان محکم و مقاومی هستند که از آن برای جدا سازی مواد از 350 میلی متر تا 500 میکرون استفاده میشود . این نوع دارای قابلیت نصب و تعویض سریع و آسان توری با استفاده از کرپی هستند

_گریزلی

سرند های گریزلی را از جنس فولاد ضد سایش می سازند تا در برابر ساییده شدن مقاوم باشد.این نوع دارای شبکه هایی با سطح مقطع ذوزنقه برای الک کردن دانه های درشت تر کاربرد دارند.

_شاتوتی

سرند شاتوتی یا سرند رفت و برگشتی از لحاظ عملکرد شبیه با الک دستی هستند به این صورت که با حرکت های رفت و برگشتی، باعث جدا سازی مصالح میشود.این نوع معمولا برای کارخانه های کوچک و یا متوسط مورد استفاده قرار میگیرد

کاربرد انواع دستگاه سرند صنعتی

بسیار کاربردی بوده و علاوه بر صنایع ساختمان سازی، در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی،دارویی و یا صنعتی مانند خاک ،حبوبات و … مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاه از دسته ابزارآلاتی است که به کمک لرزش دست کار میکند. لرزش این دستگاه به کمک موتور ویبره ایجاد می شود.این دستگاه عموما از جنس استیل،آهن و یا نیمه استیل طراحی و تولید شده است.

  • دستگاه سرند خاک و ماسه

یکی از پراستفاده ترین و بزرگترین دستگاه ها مربوط به صنعت ساختمان سازی می باشد. از این دستگاه برای جدا کردن مصالحی مثل شن و ماسه، جدا کردن ضایعاتی مثل شاخه و برگ و… استفاده می شود.

  • دستگاه سرند حبوبات

یکی دیگر از کاربردهای مهم الک کردن حبوبات است. از این دستگاه در کارخانه های تولیدی حبوبات برای جدا کردن دانه های ریز و درشت حبوبات استفاده می شود. این کار باعث افزایش کیفیت محصول و در نتیجه افزایش فروش می شود. به عنوان مثال در کارخانه های تولیدی زیتون، با استفاده از این دستگاه زیتون های درشت و ریز از یکدیگر جدا می شوند.

  • دستگاه سرند کارخانه کاغذسازی

استفاده در کارخانه های کارتن سازی و کاغذ است که برای جدا کردن چسب و نایلون از خمیر کاغذی استفاده می شوند.

مزایای استفاده از سرند

در برخی از صنایع مرحله دانه بندی از اهمیت بالایی برخوردار است،صنایعی مانند،صنایع غذایی و خوراکی. به طور مثال در صنایی غذایی تفکیک محصول ریز و درشت در محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد.به طور مثال در تولید و بسته بندی حبوبات، اندازه دانه ها در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

×